Opstellen overeenkomsten

Uit fusies, splitsingen, reorganisaties, bedrijfsopvolging, bedrijfsoverdracht, fiscale bedrijfsopvolgingsregelingen en nalatenschapsplanning vloeien talrijke overeenkomsten voort. Denk aan aandeelhoudersovereenkomsten, managementovereenkomsten en koopovereenkomsten. Menig ondernemer staat niet te popelen om deze belangrijke documenten te lezen. Ze zijn doorweven met juridische taal en verwijzingen naar wetsartikelen. Toch zijn ze van wezenlijk belang om gemaakte afspraken vast te leggen op een zodanige manier dat hier in de toekomst geen discussie over kan ontstaan. Daarbij komt dat je in dergelijke trajecten vaak met verschillende partijen te maken krijgt. Notaris, banken, advocaten, belastingdienst zijn de meest voorkomende. Hoe behoud je het overzicht?

Enkele vragen die je bezig kunnen houden:

  • Wat is het nut van overeenkomsten terwijl je actief bent in een familiebedrijf en alles op goed vertrouwen gebeurt?
  • Hoe ben je ervan verzekerd dat je belangen juridisch goed zijn verwoord in de overeenkomsten terwijl jij zelf die juridische taal niet of nauwelijks verstaat?
  • Hoe krijg je voor elkaar dat alle betrokkenen bij de overeenkomsten goed op de hoogte worden gesteld van de inhoud en weten waarvoor zij tekenen?
  • Hoe voorkom je dat de notariĆ«le kosten onnodig oplopen?

Waarom Qwestor

Qwestor spreekt de taal van ondernemers. We vertalen jouw wensen en belangen door in overeenkomsten die financieel, fiscaal en juridisch in elkaar doorwerken. Zonder dat je elke letter hoeft te doorgronden, zorgen wij ervoor dat je met overtuiging overeenkomsten ondertekent. Als spin in het web verzorgen wij de coƶrdinatie richting de betrokken derden en bewaken wij de tijdslijnen.

Neem contact op